Friday, 25 November 2011

Jalan Dungun bila nak siap

Friday, 25 November 2011
pembinaan pada bulan disember tahun 2009

Pembinaan jalan di bandar Dungun telah bermula sejak awal tahun 2009, gambar diatas menunjukkan proses pembinaan jalan bandar pada 03/12/2009. Memamng wajarlah tak siap lagi pada akhir tahun 2009 kan sebab tak sampai lagi setahun. Jadi apa yang menariknya, gambar dibawah menunjukkan proses pembinaan berterusan sehingga awal 2011 seperti gambar dibawah.

proses pembinaan berterusan sehingga Febuari 2011

macam mana? menarik kan, macam takde perubahan langsung. Sebenarnya jalan bandar dungun ni pernah kelihatan hampir siap untuk suatu ketika tetapi ditebuk semula dan dibuat semula, kenapa? Dungun ni sebenarnya sebuah daerah dalam negeri terengganu yang baru dinaik taraf dari majlis daerah kepada majlis pembadaran pada tahun 2008.

Pembinaan jalan di Bandar Dungun penuh konspirasi


Ini adalah jalan utama di bandar utama di daerah Dungun, sepatutnya pekara ni amat tidak wajar sekali. Post ni yang ditulis hari ini pada 25 November 2011, gambar terbaru aku masih tak sempat upload lagi, tapi pembinaan jalan kelihatan hampir siap tetapi proses pembinaan amat perlahan yang melampau.

Bayangkan, bermula pada awal tahun 2009 hingga sekarang akhir tahun 2011, sudah hampir 3 tahun tetapi masih gagal disiapkan. Memalukan! aku tinggal di Dungun dan berkerja disini.

sumber gambar: dungun.net

2 comments:

  1. Hari Tu hantar adik kat uitm dungun..
    adik saya kata..
    jalan yg tak siap2 ni tak lah menyebabkan kesesakan teruk kalau macam kat KL....
    HIHIHI

    ReplyDelete
  2. memangler, tapi cuba kalo datang malam minggu, takpun malam2 biasa dari kul 7malam-8malam, memang sesak der. serius jalan ni tak wajar tak siap2 lagi

    ReplyDelete

dunia blog blogger amat2 mengalukan komen2 anda, thanks

Search